New Info

MISSION
Happy New Year 2019
Upcoming events: Verifikasi Pelaksanaan CEFR Tahun 3 2019 " 05/1/2019-23/1/2019 " " Semua sekolah PPDSB "

Upcoming events: Verifikasi Pencerapan PGB 2019 " 23/1/2019 " " SK PARIT 6 "

Upcoming events: Verifikasi Pencerapan PGB 2019 " 12/2/2019 " " SK SERI MAWAR "

Upcoming events: Verifikasi Pencerapan PGB 2019 " 28/2/2019 " " SAMT BATU 38 "

Upcoming events: Pemantauan Berkelompok 2019 " 23/1/2019 " " SK PARIT 6 "

Upcoming events: Program Komuniti Pembelajaran Profesional (PLC) Sesi 3 :Reading " 24/1/2019 " " Bilik Kenari Biru SMK Ungku Aziz "

Upcoming events: Program Komuniti Pembelajaran Profesional (PLC) Sesi 4 :Speaking " 31/1/2019 " " Bilik Kenari Biru SMK Ungku Aziz "

Upcoming events: Program Komuniti Pembelajaran Profesional (PLC) Sesi 5 :Writing " 13/2/2019 " " Kolej Tingkatan Enam Tunku Abdul Rahman Putra "

Bilik 1 : Bilik Hummingbird: Pn Norazian Ismail

Bilik 2 : Bilik Bestari Digital:Pn Marlinah Mohd Yusoff

Bilik 3 : Bilik ICT:Phon Thip a/p Sammran

Bilik 4 : Bilik Cenderawasih: Pn Norhasliza Abdul Wahab

Bengkel Pengurusan Ketua Panitia Bahasa Inggeris Men & Rendah 2019

14/2/2019. Rendah: 9.00am - 12.30 pm : Men: 2.00pm-4.30pm : Tempat: Dewan Mesyuarat Utama PPDSB

Dialog Prestasi Unit Bahasa Inggeris Bil 1/2019

20/2/2019. Tempat: Bilik Mesyuarat Utama PPD Klang

SKPMg2

Berikut ialah senarai semak yang perlu disediakan oleh Panitia Bahasa Inggeris

SENARAI SEMAK
ASPEK 3.1.2.1-PENGURUSAN MATA PELAJARAN

Kriteria Kritikal: Mata pelajaran diurus untuk meningkatkan kualiti PdP

Standard Kualiti: Keperluan pelaksanaan mata pelajaran diurus secara sistematik

BIL
TAHAP TINDAKAN
BAHAN BUKTI


i.
Memperoleh dokumen kurikulum yang terkini

·         DSKP

ii
Menyelaras penyediaan RPT dan RPH
·         RPT
·         RPH
·         SPP Bil 9 Penghantaran Buku Rekod

iii
Menyelaras Pentaksiran
·         Fail Pengurusan PBS


iv
Menyelaras tugasan/latihan murid
·         Minit Mesyuarat Panitia

·         Jadual Pemantauan Hasil Kerja Murid
·         Rekod Semakan Hasil Kerja Murid

·         Semakan Penghantaran Hasil kerja Murid oleh
             Guru
·         Rekod Semakan Hasil Kerja Murid oleh Pentadbir

·         SPI Bil 3 / 1987:Penyeliaan P&P di dalam Kelas oleh Guru Besar/Pengetua

v
Menganalisis Data & Maklumat Pentaksiran
·         Jadual Peperiksaan

·         Jadual Penyediaan Soalan

·         Soalan-soalan Peperiksaan

·         Analisis Peperiksaan

·         Post Morterm Peperiksaan

vi
Memanfaatkan Data dan maklumat pentaksiran
·         Laporan Analisis Data




SENARAI SEMAK
ASPEK 3.1.2.2 -PROGRAM PENINGKATAN KUALITI
Standard Kualiti: Program Peningkatan Kualiti Pengajaran Guru diurus secara terancang

BIL
TAHAP TINDAKAN
BAHAN BUKTI


i.
Merancang Program yang menjurus ke arah peningkatan ilmu dan kemahiran

·         Minit Mesyuarat Panitia

·         Plan Strategik Panitia(Murid)

·         Jadual Perancangan Program Peningkatan Akademik Murid semua Tahap
·         Takwim Program
·         Carta Gannt
·         Kertas Kerja

ii
Melaksanakan Program yang menjurus ke arah peningkatan ilmu dan kemahiran

·         Laporan Pelaksanaan Program

iii
Menilai Keberkesanan Program
·         Minit mesyuarat/Nota Perbincangan

·         Post Mortem untuk mengenalpasti kekuatan dan kelemahan pelaksanaan program


iv
Mengambil tindakan susulan/penambahbaikan

·         laporan kajian impak dalam mesyuarat pengurusan/panitia

·         Minit Mesyuarat


SENARAI SEMAK
ASPEK 3.1.2.4 -PENGURUSAN MATA PELAJARAN

Standard Kualiti : Bantuan Geran PerKapita mata pelajaran dimanfaatkan secara optimum

BIL
TAHAP TINDAKAN
BAHAN BUKTI


i.
Merancang pembelian inventori/bahan habis guna berkaitan mata pelajaran

·         Minit Mesyuarat Panitia

·         Jadual Perancangan Pembelian inventori/bahan habis guna Panitia


·         Nota Minta/ Pesanan

·         Rekod senarai buku teks guru,bahan rujukan guru

·         Rekod Sumber Pendidikan


ii
Melaksanakan pembelian inventori/bahan habis guna berkaitan mata pelajaran

·         Nota Minta/resit/buku stok inventori Panitia

iii
Menggunakan inventori/bahan habis guna dalam PdP
·         Rekod Penggunaan Bahan Inventori/bahan habis guna

·         Rekod Penggunaan Sumber Pendidikan


iv
Merekodkan penerimaan dan penggunaan inventori/bahan habis guna.

·         Rekod Penggunaan Bahan Inventori/bahan habis guna

·         ABM
(Anggaran Belanja Mengurus)
Nota Minta


SENARAI SEMAK
ASPEK 3.1.3.1 -PENGURUSAN MASA INTRUKSIONAL
Standard Kualiti: Masa Pelaksanaan PdP diurus secara terancang

BIL
TAHAP TINDAKAN
BAHAN BUKTI


i.
Menyediakan Jadual Waktu Kelas,Jadual Waktu Guru,Jadual Waktu Guru Ganti dan Jadual Penggunaan Bilik Khas

·         Jadual Waktu Guru Kelas

·         Jadual Waktu Guru Persendirian

·         Jadual Waktu Guru Ganti

·         Jadual Penggunaan Bilik Khas


ii
Melaksanakan PdP seperti yang dijadualkan

·         Folder RPH
·         Buku Rekod Mengajar

iii
Menyusun semula jadual waktu
·         Jadual Waktu Semakan dari masa ke masa


iv
Menyelaras program sekolah

·         Minit Mesyuarat


SENARAI SEMAK
ASPEK 3.1.4.1 -PENGURUSAN PENILAIAN MURID
Standard Kualiti: Peperiksaan & Pentaksiran diurus secara sistematik dan terancang
BIL
TAHAP TINDAKAN
BAHAN BUKTI


i.
Merancang peperiksaan dan pentaksiran

·         Jadual Peperiksaan Bulanan/pertengahan /percubaan/akhir tahun

·         Minit Mesyuarat Panitia

ii
Menyelaras peperiksaan dan pentaksiran

·         Jadual Penggubalan soalan peperiksaan

·         Jadual analisis data peperiksaan

·         Headcount Murid

iii
Melaksanakan peperiksaan dan pentaksiran



iv
Menganalisis data dan maklumat peperiksaan dan pentaksiran


·         Minit Mesyuarat




v
Mengambil tindakan susulan/intervensi
·         Laporan post morterm





No comments:

Post a Comment